Midsommar

Haaaaj!

dåligt med uppdatering nu på sista tiden men man är så mitt uppe i jobbet o allt. Trivs bättre och bättre där för var dag =) det är kul när man börjar känna sig lite säkrare på saker och ting.

då var det midsommar i fredags och idag är det exakt ett halvår kvar till julafton! deprimerande va? haha SOMMAR 4 LIFE! :P

men lite om midsommarafton då :)

Halv tolv samlades jag, sara och martina och vandrade först ända hem till Linn. i spöregn! hämtade lite vorre som vi skulle ha till senare. sen var det Ags som gällde. vi skulle handla allt till middagen och det var totalt kaos vid köttdisken haha. hur ska vi kunna flytta hemifrån? :P

vid halv fyra kom dom två knasarna hem till mig och vi började laga till våd midsommar middag. kokt nypotatis med dill, gräddfil, gräslök, sallad, bearnaisesås, flintastek och lite annat kött som vi slängde på grillen. Martina var grillmästare haha efter mycket om och men med att överhuvudtaget få igång grillen.
vi åt tills vi dog och sen tig vi en paus. fixade håret, sminket och tog på festkläderna (för dom ville man ju inte smutsa ner när vi lagade mat)

sen var det dags för jordgubbar med socker och grädde. muuums säger jag bara. vi hade köpte chips också men dom var det ingen som orkade käka. det blev en hel del dricka på vägen med. öl, cider, vin och turkiskpeppar shots. Vi hade till och med sånghäfte med snapsvisor! som jag letat upp på internet. vi var tre personer, men fan så kul vi hade. jag skrattade så ja fick kramp i magen. en sjukt lyckad början på kvällen.

sen var det dags för helsingborg! tig bussen in till lund och sen tåget. upp till björns lägenhet och lämnade våra grejer =) såg att han fixat madrasser till mig o martina. mycket snällt! sen gick vi till terassen vid halv elva tiden. sen där slutar dom flesta av mina minnen. blev verkligen ASNITAD! pinsamt pinsamt. det slutade med att sara följde oss tillbaka till lägenheten och bäddade ner mig o martina för att sen gå tillbaka till terassen igen :P

En sak som jag kommer ihåg var att vi blev bjudna på shots som såg ut som jäger tyckte jag o förberedde mig på den goda smaken.. men icke! det var något medicin skit som smakade rööööv! haha o jag säger RÄTT  UT: Oohh Det var en GAMMAL jäger!

sen dagen efter vaknar vi upp och mår BAJS! det var längesen jag mådde så dåligt. fick reda på att jag spytt som en gris på natten och att jag o martina haha hade hittat chilinötter som vi kastat runt i lägenheten verkade som för det var nötter överallt! sen att martina ramlat ner för Kärnan och att jag legat i hissen på väg upp till lägenheten.

fet fjortisvarning på den. men skitsamma. det började i alla fall bra! :D

Bilder finns på www.kaddy.pixbox.se

tack för den kvällen flickor! haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0