Stockholm o Linkin Park

inga ord är bra nog för att beskriva hur det var..

Upp klockan fem en fredag morgon.. in i dushen på med sminket o kläderna.. packa ner det sista i ryggsäcken o sen kom emelie o danne o hämta mig klockan sex..

väl på tåget var det riktigt drygt.. man ville bara komma fram.. vi tackar morgonprogrammet på P3 som gav oss några skratt (främst på grund av att både jag o emelie var övertrötta) men ändå :)

väl framme i stockholm gav vi oss ut på lunch jakt.. det kurrade rätt bra i magen.. Taco Bar :D nacho tallrik ja tack! :) stengott.. sen ute på stan igen tänkte vi att vi skulle hitta runt lite själva.. men där överskattade vi oss nog rätt mycket för vi kom inget annat än vilse..

då kom emelie med den smarta idén att vi skulle dra till tunnelbanan o ta den vägen istället.. så vi köpte ett en dags kort där o sen var det ju tusen gånger lättare att ta sig runt i stan.. vi blev riktiga kultur nissar och kollade på slottet och allt möjligt :) fikade i gamla stan och kollade i massa butiker..

sen blev det middag på grekisk restaurang.. den goooodaste maten! helt sjukt va gott det var.. inte jättebilligt kanske men det var absolut värt pengarna. efter det var vi en stund på toaletterna och fixade till smink o grejer och sen bar det av till tunnelbanan igen..

kom fram tll globen och där var inte så mycket folk just då men kön började växa med all välrdens fart så vi fick gå o ställa oss.. väntade o väntade på att få komma in.. och tillsist öppnade dom dörrarna =) gick och köpte vars en rosa linkin park t-shir för 240kr :P sen letade vi upp våra plaster som var riktigt riktigt bra =)

som en riktig suprise så var inte 30 seconds to mars första förbandet utan Blindside var också där.. hade jag ingen aning om och jag kände inte till bandet heller men dom var riktigt bra =) men jag tyckte dom kunde spelat två låtar mindre för man ville bara att dom andra skulle börja spela..

men när dom var klara var det en riktigt lång paus.. så vi tänkte köpa oss vars en öl.. men nejdå.. 20 år var man tvungen att ha fyllt för att man skulle kunna få dricka en liten bira.. det var det SÄMSTA

30 seconds to Mars drog igång och det var sjukt :D sjukt sjukt grymt! :) vilken röst han har! jag trodde jag skulle dö när dom sjöng the Kill.. men jag trodde ändå dom skulle köra fler låtar än vad dom gjorde.. men nu i efterhand har jag läst att dom fick problem med elen och grejer så det var lite synd men jag är nöjd ändå :)

då var det paus igen.. o vi gick o sträckte på benen o tog kissepaus.. så skulle emelie ut o röka o vi gick en liten bakväg när vi skulle hitta rätt utgång.. och vem kommer gåendes precis brevud oss??? om inte Jared Leto!!!!! haha jag blev helt varm i hela kroppen o kände mig som en 14 årig tjej haha började hoppa o grejer.. han var mindre än en meter ifrån oss! :D

Linkin Park tog ändå hem allt... dom kickade allas ass... herregud säger jag bara.. som sagt det finns inga ord för det.. jag blev helt till mig.. blandat gamla o nya låtar och man kunde dom flesta utantill så det var bara till att gala på.. det gjorde jag i alla fall :D man ville aldrig att det skulle ta slut.. o efteråt kände man sig lite döv :P

sen hade vi bara sex timmar att ta kol på i stockholm.. emelie kände inte för i dra till nån bar så det blev mest att yra rundor.. satt på stationen.. sen på Max i 3 timmar o sen gick vi en sväng o sen till stationen igen. träffade en hel del människor som kom fram o snackade så det var rätt roligt..

sen sov man gott på tåget hem.. eller gott o gott nacken kändes ju som jag vet inte vad.. kom hem vid elva.. gick o la mig o sov till halv fyra.. sen upp o göra mig i ordning för att sedan sticka på kalas.. det var faktiskt helt okej.. käkade ihjäl mig så gott det var :)

har tagit massa foto i sthlm så checka in www.kaddy.pixbox.se

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0